+36304647791 mesed@mesed-yourstory.hu

Partners Hungary Alapítvány – Mesélő édesanyák gyöngyöspatán

 

   „Az egy éves program során, heti rendszerességgel „Meséd” program indult, amely az édesanyák olvasási kompetenciáját hivatott emelni, illetve a gyerekeikkel való kapcsolatot szerette volna bővíteni, de indirekten hosszú távon a tanulásra való felkészítést szolgálta a szókincsbővítés, a mesék fantázia és kreativitást erősítő hatása.”

Taní-tani Online – Szarka Emese: A MESÉD oktatási projekt és vallási hátterének bemutatása

 

   „A bahá’í hit (a „bahá” arab szó jelentése ’dicsőség’, ’ragyogás’) alapítóját, Bahá’u’lláh-t (jelentése: „Isten Dicsősége”) Isten mai korra rendelt Hírnökének tartja több millió ember. Az ő kinyilatkoztatásán (1863) alapul a bahá’í hit, mely a legújabb független világvallás.”

PRAE – MESÉLŐ ÉDESANYÁK – A KITÖRÉS LEHETŐSÉGE 1.

 

   „A kilenc hónapos Mesélő Édesanyák projekt azért jött létre, hogy támogassa és fejlessze a mesélést, a szövegértést, és segítsen kidolgozni olyan kompetenciákat, amelyek többek között a mindennapi életben való eligazodást és a cigányok munkaerőpiaci elhelyezkedését segítik.”

PRAE – A MESÉD EREJE GYÖNGYÖSPATÁN


   „Furugh Switzer tizenhét éve él Magyarországon, azóta segíti a hátrányos helyzetű falvakban élőket sajátos meseterápiájával. Az általa létesített Egység a Különféleségben Alapítvány olvasóvá nevelési programja, a Mesélő Édesanyák küldetését teljesíti, amikor nehéz sorsú anyákat rendszeres olvasásra serkent.”

Index.hu – Madár? Nem. Akkor gólya!


   „Hetente összegyűlik pár Huszár-telepi roma édesanya, hogy mesét olvassanak. Néha csak egymás között, de van, hogy a gyerekeik is köztük ülnek. Van, aki folyékonyan olvas, szépen hangsúlyoz, más többször is elakad a szövegben, és ettől zavarba jön. De nem is az a fontos, kinek, hogy megy. Inkább az, amikor délután úgy mennek haza, hogy már tudják: a gólya is egy madár.”

Aranyanyu – Furugh Switzer


   „A közös meseolvasás azoknak az édesanyáknak biztosít támogató, szeretetteljes légkört, akiknek kizárólag kudarcok kötődnek saját iskolai éveikhez, és akik korábban csak az alkalmatlanság érzésével találkozhattak a tanulás során. A Meséd foglalkozások végén az anyukák hazavihetik a könyveket, amiket a gyermekek nagy örömmel várnak. Így a projekt végére egy kisebb házi könyvtáruk lesz, melyre sok családban szinte oltárként tekintenek. „

24.hu – Óriási siker a Meséd program


   „Furugh Switzer kanadai-perzsa szociológus és tanár, aki 20 éve érkezett Magyarországra. Hamar szembesült azzal, hogy az általános iskolában már behozhatatlan hátránnyal induló roma gyerekek integrálása alapvető nehézségekkel jár. A Furugh által kifejlesztett Meséd – Mesélő Édesanyák programot az a felismerés hívta életre, hogy ha a gyermekeknek mesét olvasnak, akkor a kicsik fejlődő képességeik révén könnyebben beilleszkednek az iskola életébe, ott jobban teljesítenek …”